0000
Overslaan en naar de inhoud gaan
Toggle navigation
×
De voordelen van je bpost-account?
Met één e-mailadres en wachtwoord gebruik je steeds vlotter onze tools en apps
Duik eenvoudig in je verzendhistoriek van de verzendtool
Bekijk je bestelhistoriek in onze eShop
Volg al je pakjes makkelijk op in de My bpost app
Aanmelden
Registreer
Business Portaal
Particulier
Zakelijk
NL
Toggle Dropdown
NL
EN
FR
DE
Mijn bpost
Aanmelden
Registreer
Business Portaal
Particulier
Zakelijk
NL
Toggle Dropdown
NL
EN
FR
DE
Navigatie wisselen
×
-
Vind bpost
Maak een verzendetiket
Volg je pakje
Bereken en verzend
Terug
Pakje verzenden
Pakje ontvangen
Brief verzenden
Post doorsturen
Veelgestelde vragen
eShop
Hallo,
Ik spreek Nederlands
Bonjour,
Je parle Français
Hello,
I speak English
Guten Tag,
Ich spreche Deutsch
Fulltext search
Search
Veelgestelde vragen
Pakje ontvangen
Leveringsvoorkeuren
Mijn pakje volgen
Levering bij me thuis
Levering in een Afhaalpunt
Levering in een Pakjesautomaat
Beveiligde levering
Levering vanuit het buitenland
Er loopt iets mis
122
vragen
in de categorie
« Pakje ontvangen »
Mijn pakje lijkt ergens vast te zitten. Het beweegt al een tijdje niet meer op Track & Trace.
Ik krijg melding dat mijn pakje is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?
Vanaf wanneer kan ik mijn pakje volgen via Track & Trace?
Hoe dien ik een klacht in als mijn pakje beschadigd, verloren of niet bezorgd is?
Mijn pakje is langer dan verwacht onderweg. Wat nu?
Waarom is mijn internationale zending nog niet geleverd?
Waarom werd mijn pakje niet geleverd volgens mijn voorkeur?
Wanneer wordt mijn nationale pakje binnen België geleverd?
Hoe kan ik een klacht indienen bij verlies van of schade aan mijn pakje?
Mijn pakje blijft ‘in voorbereiding’ staan. Wat betekent dit en wat kan ik doen?
Waarom moet ik de afzender contacteren als mijn pakje niet geleverd is?
Hoe weet ik wie de afzender van mijn pakje is?
Moet ik invoerkosten betalen op een geschenk van buiten de EU?
Hoe ziet een barcode eruit en waar vind ik deze?
Mijn pakje werd niet volgens mijn leveringsvoorkeuren geleverd. Wat nu?
Hoe en wanneer word ik verwittigd dat mijn pakje geleverd wordt?
Mijn pakje is verloren. Wat nu?
Mijn postbode heeft niet aangebeld. Wat kan ik doen?
Ik heb al btw via de webshop betaald. Nu moet ik dit nog eens betalen. Hoe kan dat?
Ik was thuis maar de postbode heeft niet aangebeld. Hoe kan ik dit melden?
Welke post of zendingen levert bpost op zaterdag en zondag?
Hoe worden de invoerkosten berekend?
Ik verwacht een pakje, maar heb geen barcode ontvangen. Wat nu?
Hoe haal ik een pakje uit een Pakjesautomaat?
Hoe weet ik of een webshop de btw-regels toepast (en dus IOSS geregistreerd is)?
Wat als bij mijn pakje de nodige informatie voor de inklaring ontbreekt?
Mijn pakje ligt niet in de Pakjesautomaat, maar is terug naar de afzender. Waarom, en hoe kan ik het toch nog ontvangen?
Mijn pakje lag niet klaar in het Afhaalpunt. Wat nu?
Hoelang blijft mijn pakje beschikbaar in het Afhaalpunt?
Hoe kan ik mijn pakje dat uit het buitenland komt volgen?
Mijn pakje is terug naar de afzender. Waarom, en hoe kan ik het toch nog ontvangen?
Hoe weet ik of ik mijn zending kan volgen?
Waarom kan ik een bepaald Afhaalpunt niet kiezen als leveringsvoorkeur?
Mijn pakje komt van buiten de EU. Welk proces doorloopt het voor ik het kan ontvangen?
Ik was niet thuis bij levering van mijn pakje. Waar is mijn pakje nu?
Tot hoelang voor de levering kan ik mijn leveringsvoorkeuren aanpassen?
Ik ben niet akkoord met de invoerkosten. Wat kan ik doen?
Hoe kan ik de invoerkosten betalen?
Kan ik de postbode opbellen of zijn route online volgen om mijn gemiste pakje toch nog te kunnen ontvangen?
Ik heb geen QR-code ontvangen. Wat nu?
Ik vind mijn pakje niet terug op mijn veilige plaats. Wat nu?
Hoe kan ik de invoerkosten op een geschenk betwisten?
Ik ontving geen afwezigheidsbericht. Hoe kan ik mijn zending afhalen?
Mijn pakje is in België aangekomen. Hoelang blijft mijn pakje bij de douane liggen?
Waarom moet ik 'kosten voor douaneformaliteiten' betalen?
Welke leveringsvoorkeur kan ik kiezen als ik niet thuis ben?
Hoe kan ik vermijden om invoerkosten te betalen?
Wat als ik niet thuis ben als de postbode mijn pakje komt leveren?
Moet ik invoerkosten betalen voor een geschenk?
Mijn pakje ligt niet in het Afhaalpunt of de Pakjesautomaat. Wat nu?
Wie mag mijn zending afhalen in het Afhaalpunt?
Waarom is de postbode niet eerst bij mij langsgekomen?
Waarom is mijn pakje niet geleverd in een Pakjesautomaat?
Het leveringsadres van mijn pakje is verkeerd. Wat nu?
Welke webshops bieden de Pakjesautomaten aan als leveringsmethode?
Mijn pakje is beschadigd. Wat nu?
Kan het zijn dat mijn pakje bij mijn buur of op een veilige plaats wordt afgeleverd?
Kan ik mijn pakje laten overbrengen naar een ander Afhaalpunt?
Wanneer gaat een pakje langs de douane?
Ik heb mijn pakje net gemist. Kan de postbode vandaag nog eens langskomen?
Ik krijg melding dat mijn pakje vandaag niet wordt geleverd. Kan ik het pakje vandaag nog ergens afhalen?
Hoelang blijft mijn pakje beschikbaar in een Pakjesautomaat?
Wat houdt levering op een veilige plaats in?
Hoe weet ik wanneer ik mijn pakje kan afhalen?
Kan ik mijn invoerkosten op een andere manier betalen dan online?
Ik heb mijn pakje via de Pakjesautomaat verzonden, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?
Hoe kan iemand anders mijn pakje uit de Pakjesautomaat afhalen voor mij?
Mijn pakje is onderweg. Kan ik het leveringsadres nog aanpassen?
Mijn pakje kon niet bij me thuis geleverd worden. Waar en wanneer kan ik het afhalen?
Het deurtje van de Pakjesautomaat gaat niet open. Wat nu?
Hoe kan ik betalen voor een pakje dat ik afhaal in een Afhaalpunt?
Kan ik het leveringsmoment aanpassen?
Mijn pakje is besteld via een Europese webshop. Waarom moet het toch nog langs de douane of moet ik toch nog extra kosten betalen?
Gelden mijn leveringsvoorkeuren voor alle pakjes of kan ik ze per pakje apart instellen?
Wat is het verschil tussen een Pakjesautomaat met scherm en een zonder scherm?
Kan ik mijn pakje uitzonderlijk langer in een Afhaalpunt laten liggen dan normaal?
Ik verwacht geen pakje. Waarom ontvang ik toch een e-mail?
Wat kan het resultaat zijn van een douanecontrole?
Ik wilde mijn pakje afhalen, maar er lag een verkeerd pakje in de Pakjesautomaat
Ik wil liever niet dat mijn pakje bij een bepaalde buur wordt geleverd. Hoe kan ik dit instellen?
Moet ik de My bpost app hebben om een Pakjesautomaat te kunnen bedienen?
Kan ik mijn pakje laten overbrengen naar een ander Afhaalpunt?
Er ligt een ander pakje in de Pakjesautomaat. Wat nu?
Gelden mijn leveringsvoorkeuren voor alle bewoners op mijn huisnummer?
Worden de invoerkosten terugbetaald als er iets misloopt bij de douane of levering?
Waarom moet ik betalen voor de invoer van een zending?
Het pakje dat ik heb besteld staat niet in de My bpost app, wat nu?
Wanneer ontvang ik nog een papieren afwezigheidsbericht?
Ik krijg de foutmelding "je smartphone kon geen verbinding maken”. Wat nu?
Moet ik de QR-code afdrukken die ik in de e-mail of My bpost app ontvang?
Wie kan mijn pakje uit een Pakjesautomaat afhalen?
Mijn QR-code is niet leesbaar via mijn smartphone, wat nu?
Waarom zijn er douanecontroles op mijn pakje?
Kan ik kiezen in welke soort Pakjesautomaat mijn pakje geleverd wordt?
Kan ik mijn invoerkosten recupereren?
Wie mag mijn zending in ontvangst nemen?
Waarom mislukt de betaling van mijn invoerkosten?
Waarom kan ik mijn werkadres niet opgeven als leveringsoptie via MijnVoorkeuren?
Ik verwacht een pakje tegen betaling bij levering, kan ik dit op voorhand betalen?
Waarom werd mijn pakje niet bij een buur geleverd?
Waarom komt de postbode toch nog een 2de keer langs nadat ik al een afwezigheidsbericht heb ontvangen?
Wat zijn de voordelen van een pakje te laten leveren in een Afhaalpunt?
Kan ik ook vrienden of familie die iets verder wonen opgeven als mijn buren?
Wat is het maximumbedrag dat ik mobiel kan betalen aan de postbode?
Waarom moet ik invoerkosten betalen voor een barcodenummer dat ik niet ken?
Moet mijn pakje langs de douane als het uit de Europese Unie komt?
Met welke apps kan ik mijn pakje mobiel betalen?
Ik ben mijn e-mailadres vergeten voor MijnVoorkeuren. Wat nu?
Moet ik invoerkosten betalen op mijn aankoop via een Europese webshop?
Waarom moet ik een factuur bezorgen bij de invoerprocedure van mijn pakje?
Ik kan mijn zending niet volgen via de barcode, hoe komt dit?
Waarom moet ik de afzender contacteren als mijn pakje beschadigd is?
Hoeveel betaal ik voor douaneformaliteiten op zendingen van buiten de EU?
Moet ik mijn zending via bpost inklaren?
Waarom betaal ik sowieso douaneformaliteiten op zendingen van buiten de EU van meer dan € 150?
Wat is een beveiligde levering?
Waar vind ik de code voor mijn beveiligde levering?
Waarom zijn de douaneregels veranderd voor zendingen van buiten de Europese Unie?
Kan ik kiezen om nog een papieren afwezigheidsbericht te ontvangen?
Wat als ik niet thuis ben bij een beveiligde levering?
Mijn beveiligde leveringscode werkt niet. Wat nu?
Kan iemand anders mijn beveiligde levering in ontvangst nemen?
-