0000
Overslaan en naar de inhoud gaan
Toggle navigation
×
De voordelen van je bpost-account?
Met één e-mailadres en wachtwoord gebruik je steeds vlotter onze tools en apps
Duik eenvoudig in je verzendhistoriek van de verzendtool
Bekijk je bestelhistoriek in onze eShop
Volg al je pakjes makkelijk op in de My bpost app
Aanmelden
Registreer
Business Portaal
Particulier
Zakelijk
NL
Toggle Dropdown
NL
EN
FR
DE
Mijn bpost
Aanmelden
Registreer
Business Portaal
Particulier
Zakelijk
NL
Toggle Dropdown
NL
EN
FR
DE
Navigatie wisselen
×
-
Vind bpost
Maak een verzendetiket
Volg je pakje
Bereken en verzend
Terug
Pakje verzenden
Pakje ontvangen
Brief verzenden
Post doorsturen
Veelgestelde vragen
eShop
Hallo,
Ik spreek Nederlands
Bonjour,
Je parle Français
Hello,
I speak English
Guten Tag,
Ich spreche Deutsch
Fulltext search
Search
Veelgestelde vragen
Pakje ontvangen
Leveringsvoorkeuren
Mijn pakje volgen
Levering bij me thuis
Levering in een Afhaalpunt
Levering in een Pakjesautomaat
Beveiligde levering
Levering vanuit het buitenland
Er loopt iets mis
127
vragen
in de categorie
« Pakje ontvangen »
Mijn pakje lijkt ergens vast te zitten. Het beweegt al een tijdje niet meer op Track & Trace.
Ik krijg melding dat mijn pakje is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?
Vanaf wanneer kan ik mijn pakje volgen via Track & Trace?
Hoe dien ik een klacht in als mijn pakje beschadigd, verloren of niet bezorgd is?
Ik zal niet thuis zijn. Hoe stel ik mijn leveringsvoorkeuren in?
Mijn pakje is langer dan verwacht onderweg. Wat nu?
Waarom is mijn internationale zending nog niet geleverd?
Waarom werd mijn pakje niet geleverd volgens mijn voorkeur?
Hoe kan ik een klacht indienen bij verlies van of schade aan mijn pakje?
Wanneer wordt mijn nationale pakje binnen België geleverd?
Mijn pakje blijft ‘in voorbereiding’ staan. Wat betekent dit en wat kan ik doen?
Waarom moet ik de afzender contacteren als mijn pakje niet geleverd is?
Moet ik invoerkosten betalen op een geschenk van buiten de EU?
Hoe weet ik wie de afzender van mijn pakje is?
Mijn pakje werd niet volgens mijn leveringsvoorkeuren geleverd. Wat nu?
Mijn postbode heeft niet aangebeld. Wat kan ik doen?
Mijn pakje is verloren. Wat nu?
Ik was thuis maar de postbode heeft niet aangebeld. Hoe kan ik dit melden?
Hoe ziet een barcode eruit en waar vind ik deze?
Ik heb al btw via de webshop betaald. Nu moet ik dit nog eens betalen. Hoe kan dat?
Hoe en wanneer word ik verwittigd dat mijn pakje geleverd wordt?
Welke post of zendingen levert bpost op zaterdag en zondag?
Ik verwacht een pakje, maar heb geen barcode ontvangen. Wat nu?
Mijn leveringsadres is fout op Track & Trace. Wat nu?
Wat als bij mijn pakje de nodige informatie voor de inklaring ontbreekt?
Hoe worden de invoerkosten berekend?
Hoe weet ik of een webshop de btw-regels toepast (en dus IOSS geregistreerd is)?
Hoe haal ik een pakje uit een Pakjesautomaat?
Mijn pakje ligt niet in de Pakjesautomaat, maar is terug naar de afzender. Waarom, en hoe kan ik het toch nog ontvangen?
Mijn pakje lag niet klaar in het Afhaalpunt. Wat nu?
Hoe kan ik mijn pakje dat uit het buitenland komt volgen?
Mijn pakje zou thuis geleverd worden, maar is terug naar de afzender. Waarom, en hoe kan ik het toch nog ontvangen?
Hoelang blijft mijn pakje beschikbaar in het Afhaalpunt?
Waarom kan ik een bepaald Afhaalpunt niet kiezen als leveringsvoorkeur?
Mijn pakje komt van buiten de EU. Welk proces doorloopt het voor ik het kan ontvangen?
Ik was niet thuis bij levering van mijn pakje. Waar is mijn pakje nu?
Tot hoelang voor de levering kan ik mijn leveringsvoorkeuren aanpassen?
Hoe weet ik of ik mijn zending kan volgen?
Mijn pakje werd geleverd in een Afhaalpunt, maar is terug naar de afzender. Waarom?
Ik ben niet akkoord met de invoerkosten. Wat kan ik doen?
Ik vind mijn pakje niet terug op mijn veilige plaats. Wat nu?
Ik heb geen QR-code ontvangen. Wat nu?
Hoe kan ik de invoerkosten betalen?
Kan ik de postbode opbellen of zijn route online volgen om mijn gemiste pakje toch nog te kunnen ontvangen?
Ik ontving geen afwezigheidsbericht. Hoe kan ik mijn zending afhalen?
Waarom moet ik de afzender contacteren als mijn pakje beschadigd is?
Hoe kan ik de invoerkosten op een geschenk betwisten?
Waarom moet ik 'kosten voor douaneformaliteiten' betalen?
Mijn pakje is te laat geleverd. Wat nu?
Mijn pakje is in België aangekomen. Hoelang blijft mijn pakje bij de douane liggen?
Hoe kan ik vermijden om invoerkosten te betalen?
Hoe kan ik mijn pakje online volgen en hoe weet ik wanneer het is aangekomen bij de afzender?
Wat als ik niet thuis ben als de postbode mijn pakje komt leveren?
Welke leveringsvoorkeur kan ik kiezen als ik niet thuis ben?
Waarom is de postbode niet eerst bij mij langsgekomen?
Mijn pakje ligt niet in het Afhaalpunt of de Pakjesautomaat. Wat nu?
Wie mag mijn zending afhalen in het Afhaalpunt?
Moet ik invoerkosten betalen voor een geschenk?
Waarom is mijn pakje niet geleverd in een Pakjesautomaat?
Welke webshops bieden de Pakjesautomaten aan als leveringsmethode?
Kan het zijn dat mijn pakje bij mijn buur of op een veilige plaats wordt afgeleverd?
Mijn pakje is beschadigd. Wat nu?
Kan ik mijn pakje laten overbrengen naar een ander Afhaalpunt?
Wanneer gaat een pakje langs de douane?
Het leveringsadres van mijn pakje is verkeerd. Wat nu?
Ik krijg melding dat mijn pakje vandaag niet wordt geleverd. Kan ik het pakje vandaag nog ergens afhalen?
Ik heb mijn pakje net gemist. Kan de postbode vandaag nog eens langskomen?
Hoelang blijft mijn pakje beschikbaar in een Pakjesautomaat?
Kan ik mijn invoerkosten op een andere manier betalen dan online?
Wat houdt levering op een veilige plaats in?
Ik heb mijn pakje via de Pakjesautomaat verzonden, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?
Hoe weet ik wanneer ik mijn pakje kan afhalen?
Hoe kan iemand anders mijn pakje uit de Pakjesautomaat afhalen voor mij?
Hoe kan ik betalen voor een pakje dat ik afhaal in een Afhaalpunt?
Mijn pakje kon niet bij me thuis geleverd worden. Waar en wanneer kan ik het afhalen?
Het deurtje van de Pakjesautomaat gaat niet open. Wat nu?
Mijn pakje is onderweg. Kan ik het leveringsadres nog aanpassen?
Mijn pakje is besteld via een Europese webshop. Waarom moet het toch nog langs de douane of moet ik toch nog extra kosten betalen?
Gelden mijn leveringsvoorkeuren voor alle pakjes of kan ik ze per pakje apart instellen?
Kan ik het leveringsmoment aanpassen?
Wat is het verschil tussen een Pakjesautomaat met scherm en een zonder scherm?
Ik verwacht geen pakje. Waarom ontvang ik toch een e-mail?
Kan ik mijn pakje uitzonderlijk langer in een Afhaalpunt laten liggen dan normaal?
Ik wilde mijn pakje afhalen, maar er lag een verkeerd pakje in de Pakjesautomaat
Wat kan het resultaat zijn van een douanecontrole?
Moet ik de My bpost app hebben om een Pakjesautomaat te kunnen bedienen?
Ik wil liever niet dat mijn pakje bij een bepaalde buur wordt geleverd. Hoe kan ik dit instellen?
Er ligt een ander pakje in de Pakjesautomaat. Wat nu?
Kan ik mijn pakje laten overbrengen naar een ander Afhaalpunt?
Gelden mijn leveringsvoorkeuren voor alle bewoners op mijn huisnummer?
Worden de invoerkosten terugbetaald als er iets misloopt bij de douane of levering?
Waarom moet ik betalen voor de invoer van een zending?
Het pakje dat ik heb besteld staat niet in de My bpost app, wat nu?
Wanneer ontvang ik nog een papieren afwezigheidsbericht?
Ik krijg de foutmelding "je smartphone kon geen verbinding maken”. Wat nu?
Mijn QR-code is niet leesbaar via mijn smartphone, wat nu?
Moet ik de QR-code afdrukken die ik in de e-mail of My bpost app ontvang?
Wie kan mijn pakje uit een Pakjesautomaat afhalen?
Kan ik kiezen in welke soort Pakjesautomaat mijn pakje geleverd wordt?
Kan ik mijn invoerkosten recupereren?
Waarom mislukt de betaling van mijn invoerkosten?
Waarom kan ik mijn werkadres niet opgeven als leveringsoptie via MijnVoorkeuren?
Wie mag mijn zending in ontvangst nemen?
Waarom werd mijn pakje niet bij een buur geleverd?
Ik verwacht een pakje tegen betaling bij levering, kan ik dit op voorhand betalen?
Waarom zijn er douanecontroles op mijn pakje?
Waarom komt de postbode toch nog een 2de keer langs nadat ik al een afwezigheidsbericht heb ontvangen?
Kan ik ook vrienden of familie die iets verder wonen opgeven als mijn buren?
Wat is het maximumbedrag dat ik mobiel kan betalen aan de postbode?
Waarom moet ik invoerkosten betalen voor een barcodenummer dat ik niet ken?
Met welke apps kan ik mijn pakje mobiel betalen?
Wat zijn de voordelen van een pakje te laten leveren in een Afhaalpunt?
Moet mijn pakje langs de douane als het uit de Europese Unie komt?
Ik ben mijn e-mailadres vergeten voor MijnVoorkeuren. Wat nu?
Moet ik invoerkosten betalen op mijn aankoop via een Europese webshop?
Waarom moet ik een factuur bezorgen bij de invoerprocedure van mijn pakje?
Ik kan mijn zending niet volgen via de barcode, hoe komt dit?
Hoeveel betaal ik voor douaneformaliteiten op zendingen van buiten de EU?
Moet ik mijn zending via bpost inklaren?
Waarom betaal ik sowieso douaneformaliteiten op zendingen van buiten de EU van meer dan € 150?
Wat is een beveiligde levering?
Waarom zijn de douaneregels veranderd voor zendingen van buiten de Europese Unie?
Kan ik kiezen om nog een papieren afwezigheidsbericht te ontvangen?
Waar vind ik de code voor mijn beveiligde levering?
Mijn beveiligde leveringscode werkt niet. Wat nu?
Wat als ik niet thuis ben bij een beveiligde levering?
Kan iemand anders mijn beveiligde levering in ontvangst nemen?
-